Llibre electrònic o paper de tota la vida?

Des de ja fa força anys estan agafant molta importància els llibres digitals gràcies al seu baix preu, que no ocupen lloc i que es poden llegir en diferents suports.

Al principi, la majoria dels lectors som bastants reticents a abandonar els llibres en paper de tota la vida ja que creiem que llegir en una pantalla fa perdre essència a la lectura però realment té més avantatges que desavantatges. A part, els llibres digitals no tenen perquè substituir els de paper perquè sempre hi ha algun dia que passes per una llibreria, t’enamores d’un llibre i el compres.

Darrerament, jo m’he convertit en una d’aquestes lectores que s’han passat als llibres digital i he de dir que ho hauria d’haver fet abans.

Ara, des de que llegeixo des de la tablet he notat que llegeixo més gràcies al fet que un dispositiu electrònic ni pesa ni ocupa, els pots portar sempre a sobre i doncs llegir en qualsevol moment. A part, a la que acabo un llibre ja en tinc un de nou esperant gràcies al fet de què els pots trobar per Internet de manera gratuïta o els pots comprar per molts pocs euros.

Però hi ha d’altres avantatges que poden semblar tonteries però que a la llarga s’agraeixen com pot ser el mal de braços que t’estalvies al llegir al llit abans d’anar a dormi quan estàs llegint totxos de més de 500 pàgines o el dilema d’on guardar el llibre que t’acabes d’acabar al tenir tots els prestatges de la llibreria plens.

Tot i això, com ja he dit al principi, el fet que ara llegeixi llibres digitals no treu el fet que quan em passo per alguna llibreria i veig algun llibre que crec que em pot interessar o agradar molt me’l compri en paper per tenir-lo sempre guardat i fullejar-lo quan em vingui de gust.

2 pensaments sobre “Llibre electrònic o paper de tota la vida?

  1. No puc negar que llegeixo algun llibre digitalment, però la veritat és que no gaudeixo tant com amb les lectures en paper.
    Suposo que per les noves generacions ja serà més diferent, però jo prefereixo sense cap mena de dubte els llibres físics.

    M'agrada

Deixa un comentari